Šio automobilio grožiu
bei linijų griežtumu savo laiku žavėjosi
visi. Pasivažinėjimas "ZIL-115" limuzinu
buvo nepasiekiama daugelio žmonių svajone, o specialistai,
pagaminę šį automobilį, buvo laikomi vos
ne dievais. Tačiau šis automobilis tiek anksčiau,
tiek ir šiandien buvo ir bus transporto priemone, skirta
tik tautos išrinktiesiems. Savo laiku tai buvo vienas
iš pažangiausių SSSR inžinierinės
minties kūrinių, su kuriuo šiandien ir pabandysime
kiek iš arčiau susipažinti.
Pastaraisiais metais "ZIL-115" limuzinai atsirado
kai kuriose privačiose kolekcijose, Rusijos automobilių
nuomos punktuose. Vienas toks automobilis yra ir garsaus britų
muzikanto Džeisono Keno garaže. "ZIL'as",
kurį skaitytojai mato nuotraukose, anksčiau buvo eksploatuojamas
pakankamai žinomo žmogaus - juo važinėjosi
buvęs SSSR užsienio reikalų ministras Andrejus
Gromyko.
"ZIL-115" - pokario metų limuzinų
valstybės galvoms "ZIS-110" bei "ZIL-111
Moskva" pasekėjas. Modelis pradėtas leisti 1978
metais. 1985 metais, prisilaikant tuometinių madų,
apvalūs "zilo" žibintai buvo pakeisi kvadratiniais
"Bosch" firmos žibintais. Dar po kelių
metų modelis gavo ir naują indeksą - "ZIL-4104".
Sovietiniais metais Maskvos gamykla per mėnesį pagamindavo
po du tokius limuzinus. Pagridiniais automobilių užsakovais
buvo CK politinis biuras, tarp užsakovų buvo ir gynybos
ministerija. Toks automobilis galėjo būti eksploatuojamas
tik specializuotame valstybiniame garaže. Vien dviejų
tomų šio automobilio aptarnavimo instrukciją
pusė metų rašė apie penkios dešimtys
pačių geriausių "ZIL" kompanijos
inžinierių. Dėl to šiandieniniai "ZIL"
savininkai turi labai daug problemų šiuos limuzinus
remontuodami, kadangi jokių atsarginių detalių,
išskyrus pačią gamyklą, niekur kitur negausi.
Automobilis buvo dažomas nitroemaliniais dažais, todėl
jo kėbulą reikėjo vos ne kas antrą dieną
poliruoti. Išsiaiškinti, kas atsitiko su šio
limuzino automatine greičių dėže arba su
sudėtingiausia dviguba elektros sistemos grandine, galėjo
tik pačios gamyklos inžinieriai.
šio automobilio konstrukcija turi rėmą, priekinė
limuzino pakaba - nepriklausoma, užpakalinė
- priklausoma. 7, 7 litrų darbo tūrio variklis
dirba kartu su trijų laipsnių automatine pavarų
dėže. Automobilio aušinimo sistemos apimtis
irgi gana solidi - į ją telpa net 21,5 l skysčio.
Variklis turi dvi užvedimo sistemas - įprastinę
bei avarinę. Čia - net du akumuliatoriai, du
benzino siurbliai, dvi elektros grandinės. Variklio galia
- net 315 AG prie 4500 aps./min. 3600 kilogramų sveriantis
limuzinas 190 km/val. greitį gali pasiekti per 13 sekundžių
- puikus rezultatas tokiai sunkiai mašinai. Maža
to, su visiškai nuleistomis padangomis šis automobilis
gali važiuoti net iki 160 km/val. greičiu. Taigi,
amerikietiškasis "Linconl Thown Car" net
gali nebandyti lenktyniauti su rusiškuoju "ZIL-115",
kadangi "amerikietis" pralaimės pagal beveik
visus rodiklius.
"ZIL'e" ypač jaučiama milžiniška
šio automobilio dinamika: "automatas" kelias
akimirkas pagalvoja, ir automobilio keleiviai tuoj pat pradedami
spausti prie sėdynių nugarėlių. šis
labai sunkus ir gremėzdiškas automobilis taip pat
gali be didelių problemų apsisukti siaurame kelyje
- jo apsisukimo spindulys - 15 metrų. Vieškeliais
tokiu automobiliu geriau nesivažinėti - labai
jau žema limuzino apačia. Stabdžiai - tiek
priekyje, tiek gale - diskiniai, pajėgiantys sustabdyti
net šilumvežį. Į benzino baką telpa
120 litrų benzino. Į ilgas keliones tokiu automobiliu
geriau nesileisti, kadangi mažiausios benzino sąnaudos
- 22 litrai šimtui kilometrų.
"ZIL-115" automobiliu galima vežti 7 žmones,
salone yra stiklinė pertvara. Automobilio salonas yra daugiau
panašus į baldų muziejaus ekspoziciją,
kadangi tokių sofų, kokia yra šiame automobilyje,
dar niekam neteko regėti. Automobilio salono apdailai panaudota
1 cm storio kareliškojo beržo inkrustacija. Bet
štai vairuotojo darbo vietos idelia pavadinti negalima:
ji beveik nepritaikyta aukštesnio ūgio vairuotojui.
Tai ir suprantama - "ZIL" niekada nebuvo automobiliu
vairuotojui.
Informacija iš ratai.lt (07.06)